Historické vozidlo Steyr

Roku 1942 byla rakouskou firmou Steyr ukončena výroba typu 640 a podle německé dokumentace byla pro potřeby armády započata výroba typu unifi­kované řady Steyr 1500A/01, který byl ve výrobním programu až do roku 1944. Na designu pohotovostní karoserie a interiéru pracovali konstruktéři kanceláře Porsche, kteří byli i autory unifikované řady vozidel této kategorie. Proto Steyr 1500 v provedení A/01 i A/02 až nápadně připomíná typy Mercedes Benz 1500A a Plinomen Granit 1500A, které byly z téže unifikované řady a měly část shod­ných vnějších dílů, karoserie a strohého interiéru.

Mezi březnem a červencem 1944 byla výroba ochromena bombardováním. V té době byl Steyr 1500 konstrukčně vylepšen a prodloužen. Výroba nového modelu Steyr 2000 běžela od srpna 1944 do února 1945. Navzdory všem pro­blémům, nedostatku surovin a omezení zásobování bylo v tomto časovém úse­ku vyrobeno na 6400 kusů.

Steyr 2000 je lehký užitkový automobil s rámem z ocelových profilů, poho­nem náprav 4 x 4, v původním provedení s pohotovostní karoserií montovanou z ocelových výlisků a bočními dveřmi dopiněnými slídou v plátnem obšitém ocelovém rámu a s plátěnou střechou.

Vůz byl pro SDH Blížkovice zakoupen v roce 1947 jako vojenský vrak. Firmou Automobilové a motorové stříkačky Hrček a Neugebauer, Brno-Královo Pole byl přestavěn na hasičský pohotovostní vůz. Dne 11. 7. 1948 u příležitosti oslav 55. let činnosti sboru byl slavnostně vysvěcen. 19. 3. 1949 podstoupil křest ohněm při zásahu v Pavlicích. Poté se účastnil zásahů až do nahrazení moder­nější technikou.

čtyřdobý zážehový vzduchem chlazený osmiválec
Objem 3517 cm³
Výkon 62,5 kW
Maximální rychlost 90km/h
Rychlost v terénu 45km/h
Spotřeba 24l/100km
Spotřeba v terénu 36l/100km

 

RSS Události v kraji